7.9.06

Regn och vatten

Jag satt idag vid fönstret, lite uttråkad, mycket trött och lyssnade på regnet. Jag märkte idag också att gravgården var speciellt vacker, säkert för att det har regnat och växterna har äntligen fått det vatten de behöver. I tidningen stod det att Vanda ås vattennivå har stigit iom regnet, så ja hoppas att våra vackra sjöars vattennivå också har stigit. Tänk om vi här i Finland skulle drabbas av vattenbrist? Usch. Men tillbaka till regnet jag lyssnade på, det var vackert och lugnande, gården såg nöjd ut när den fick lite vatten och en liten bit av sommaren syntes ännu :). Regn är alltså en välsignelse för oss efter en såhär torr sommar och jag trivs med regnet, jag gick t.om. en gång ut och hoppa i regnrock bara för att få njuta av det underbara regnet :P.

När jag tänker på vatten tänker jag bara på HD05 när temat var Törst. K.Hällström predikade och sa ungefär att "jag måste väta min strupe för att den är torr (sen drack han vatten), men ingenting kan vara torrare än denhär predikan" :D Det var det enda ja minns av vad han sa, predikan iofs var inte särskilt bra, han avslöjade ju det själv med att säga sådär. Men i övrigt brukar regn och vatten räknas som en välsignelse (kanske det var en välsignelse för Kalle också att få lite vatten) och i vårt fall har det nu nog varit en välsignelse :) Så njut av regnet (akta bara att inte era skor förstörs)! :)

No comments: