14.9.06

Biskopsvalet

Vill uttrycka min yttersta glädje över att Henrik Perret kom vidare i biskopsvalet. Gustav Björkstrand är inte en dålig motkandidat, förutom att hans tid som biskop skulle bli kort (endats 3 år) och då skulle en sämre biskop kunna väljas efter det.

Att Perret fick så många röster trots sin konservativa tro är jättebra, för det visar att vi ännu har bibeltrogna församlingsbor och präster i stiftet. Mest röster hade Perret fått i Helsingfors och i Österbotten, just från de områden där jag känner kristna människor :). Jag hoppas och ber att valet om tre veckor skall gynna oss konservativa kristna, nu kan jag redan tacka Gud för att Perret ens kom vidare och att många sämre kandidater (från min synvinkel sett) inte kom :).

På sommaren tog jag ett fotografi av Perret på Björkebo och sa att sen har jag det fotot om han nångång blir kändis :P. Kanske mitt foto snart är fotot av vårt stifts biskop...

SDG ><>

1 comment:

Jossan said...

Bonjoure madmoiselle Hanna!
Jag blev också otroooolit super glad när jag läste att Perret kom vidare till andra omgången. Hoppeligen går det bra för i nästa val också, och vem vet..kanske du har en "fanikuva" av vår stifts nya Biskop!;) Kramar