9.9.06

Hömppä

Musik. För tillfället lite hömppä på www.minibite.com. Hömppä (romantisk musik) är roligt att lyssna till ibland. Mycket lugnt och avslappnande... och romantiskt :)

När jag lyssnar på musik är det oftast ganska tjejig, men också massor kristen musik. Jag lyssnar ofta på orden och väljer sånger som jag kan identifiera mig med, eller vars ord annars talar till mig. Melodin är såklart också viktig, det är den som gör en låt vacker :). Jag tycker om gitarrmusik, instrumentalsolo, men vackra kvinnliga sångröster med mycket legato är ljuvligt! Fast vissa mansröster är också fina att lyssna till. Man märker lätt om sångaren/sångerskan sjunger med inlevelse för då blir låten så mycket bättre! Det är säkert därför som kristen musik ofta låter så fin :) När kristna människor sjunger om/åt Jesus och om sin tro rör det mitt hjärta. Det är något speciellt med lovsång och kristen musik :)

Jag har för vana att mera ofta citera kristna sånger, så nu ger jag istället en link till en "hömppä"sång :P I swear av John Michael Montgomery. Orden är otroligt fina :)

No comments: