13.9.06

Arbete på Hullut Päivät :D

Jag hade tänkt söka jobb för i höst, men sedan konstaterade jag att ja har alltför mycket annat så ja sku inte hinna jobba. Att vakta barn sporadiskt kändes lämpligt och om det arbetet har jag skrivit mycket om och jag har verkligen trivts med barnen.

Nångång i höst hade jag på skoj, utan några extra förväntningar lämnat in en arbetsansökan på Hullut Päivät. Ja hade tänkt att de skulle vara ett bra sätt att förtjäna pengar och få arbetserfarenhet från en mycket ansedd arbetsplats. Dessutom skulle ja bara arbeta några dagar intensivt så det skulle itn ta så mycket tid. Förra veckan ringde de från Stockmanns rekrytering till mig och idag var jag på arbetsintervju och FICK PLATSEN! Vecka 41 kommer jag alltså då att arbeta på Stockmann i Jumbo, på trädgårdsavdelningen. :) Jag är så glad för arbetsplatsen!

Intervjun var rolig, rekryteringskvinnan var trevlig och frågade mest om min karaktär och mina språkkunskaper. Stockmann brukar vara känd för att dess försäljare kan både svenska och finska, jag kommer dessutom att få en engelsk flagga på min namnlapp :P. Försäljare på Stockmann behandlar kunderna med högsta respekt och ger dem den bästa hjälp och betjäning som de kan. Försäljare på Stockmann känner dessutom till varorna bra och kan berätta åt kunderna om kvalitetsvarorna. Förutom Hullut Päivät-jobb kommer jag antgaligen att få chans att fortsätta jobba på Stockmann under julförsäljningen och på sommaren samt följande Hullu Päivät. Jag är otroligt nöjd och glad över att jag fick arbete på Stockmann, för det brukar vara svårt (utan kontakter), då jag dessutom knapt har någon arbetserfarenhet. Men nu kommer jag att få det :D. Kom gärna och hälsa på eller annars bara shoppa på Galna Dagar, ni som har varit vet att det är värt ett besök! :)

5 comments:

7ommy said...

Grattis! Du kan väl fösöka få nån alennusta ti dina vänner ti andra avdelningarna? :D

Jossan said...

Hej! woooww...oj rikit som affärsbiträde på Stcoka!!;) håller med Tommi om att du kanske sku kunna ordna så att dina vänner få "liite" alennusta när man shoppar!!;);) annars så har jag kolla lite på nettin omt ågtider, och de far en pendolino på torsdag kväll klockan 17.28 och anländer till Dickursby klockan 21.11..vad sägs? Har som sagt dagsverke då på fredag så vi har ingen skoldag då. Ifall de int passar så kan jag bra ta och kolla tågtider till fredagen! ha de bra, ses om två veckor! Kramizar!! Guds välsignelse!:)

Hejafreja said...

Grattis!! Kommer o hälsar på, skall givetvis shoppa nåt ti min trädgård ;)

Ive said...

Cool! Du har fått ett arbete, helmi!! Joo, kanske ses vi i Jumbo naangang. Jag fortsätter dock med mitt tvångsarbete för en tid frammåt. Herren med dig!

Anonymous said...

Grattis, det var inte dåligt :)