20.9.06

Min dag

Idag hade jag otroligt svårt att vakna. Först ringer väckarklockan-jag slår av den. Så ringer den igen-jag slår av den. Sen kommer mamma o väcker mig-jag säger att ja nog stiger upp. Sen stiger ja upp(!), sätter mig på sängen, lägger täcket i en skön hög o provar med huvudet hur mjukt det är och somnar igen :D.

Till sist vaknar jag, drar på mig gymkläder och slänger i mig Corn Flakes och sticker till gymmet. Grym morgonrusning så ja hinner inte till 9ans bodytimme. Men Anni är också försenad. Så vi går o gymmar med våra otroligt slöa kroppar. De känns så tungt att lyfta tyngder o springa på orbitrekken kl. 9 på morgonen! Fast iofs har jag verkligen varit slö hela början av veckan. Alltså min kropp har int velat göra nånting utöver det allra nödvändigaste.

Efter gymrundan väntar jag på bussen hem för ja vill gå hem o äta :). Just som ja ska stiga på bussen märker jag att plånboken är ovanligt tunn, mitt busskort är borta! Ja stiger in i bussen och busschauffören låter mig gå in utan att "biippa". Ja är inte så nervös för ja vet att de går lätt att ersätta ett busskort, ja sitter glad o läser på min bok om evolution.

Väl hemma går ja i duschen, dukar bordet, sätter på maten o väntar att Pappa ska komma hem. Han hämtar med sig pirog o bakelser och sen äter vi. De lönar sej alltid att komma hem o äta om man hinner! :P Pappa ska skjutsa mej till skolan för busskortet har jag inte än (det hittades på gymmet), men vi blir lite försenade. Som tur har de haft krångel i datorsalen så ja har inte missat nåt. Föreläsningen är otroligt tråkig (riktigt oinspirerande föreläsare!), men datorövningarna är helt okej.

Efter skolan börjar ja fundera hur ja ska komma nånstans utan mitt busskort så ja ringer Henrik så han får hämta mig och sen hämtar vi mitt busskort. Hemma borde jag göra kemiläxan eller biologiuppgifterna, men jag är inte alls på humör. Dessutom är det ännu riktigt vackert väder ute. Istället för att cykla nånstans (vilket ja sku ha haft lust för) tar ja bilen till Östra centrum och köper födelsedagspresent åt Johi :P. Ja går i alla andra butiker också, men talar samtidigt i telefon så ja köper inget mer. Sen går ja ännu till bilen och fortsätter samtalet och efter avslutat samtal kör ja hemåt.

De e roligt med carefree days. Dagar man gör saker man bara vill för stunden. Hela sommaren och början av hösten har jag varit så jäktig så nu har de smakat bra med några "löhödagar". Att bara komma hem o slöa passar mig fint just nu. Om vädret ännu fortsätter lika fint som hittils ska ja nog ta mig ut nån da, men ja e nöjd med slöande just nu :). Ta de lite lugnt, knäpp på TV:n (fast titta int på vadsomhelst!) och bara njut! :D That´s my advice for a carefree afternoon!

No comments: