24.9.06

Härligt veckoslut

Björkeboveckoslutet var underbart på många sätt. Listar upp saker som gjorde veckoslutet så speciellt.
-Gud: Han var speciellt närvarande och rörde mångas hjärtan och lät sitt Ord vara i centrum. Kring Honom är gemenskapen alltid givande.
- platsen: Björkebo är en plats som väcker känslor, av samhörighet, av glädje, av andlighet. Bastubadande var skönt.
-kapellet: en plats där jag får stilla mig i bön inför Gud. Jag kan gråta av glädje, sjunga hjärtats lov till min Gud. Känna Guds och vännernas närvaro.
-vännerna: denna gång hade jag glädjen att ha Johi med mig, andra goda vänner som jag har blivit bättre bekant med på sistone var också glädjande. Tack för alla diskussioner (både världsliga och andliga), tack för lekar och program, tack för allt skratt, tack för musiken.
-musiken: Mannus gitarrspel är jag väldigt tacksam för. Sången i kapellet ljöd underbart, jag blev rörd. Lovsång.
-konfirmander: det var glädjande att så många nya kom med på veckoslutet. Att de trivdes på ett kristet läger. Vi hade roligt och jag fick lära känna dem.
-vädret: solen sken, jag kunde gå i t-shirt och shorts! Det är september och det är klarblå himmel, 20 grader varmt. Stjärntindrande himmel på kvällen, bedårande vackert. Tack gode Gud för vädret!

(bilder eventuellt senare)

No comments: