30.10.06

Räkneövning och veckans program

Jag tycker inte om måndagar. Det är inte i allmänhet dagen efter veckoslutet som stör mig utan det att man varje måndag måste lämna in en räkneövning. Jag kom till skolan medveten om att jag inte ens hade försökt på den. Jag satt igenom föreläsningen och 50% gick på nåt sätt att förstå, resten 50% gick vid den höjden som paraplyet brukar vara ovanför huvudet. Sedan gick vi och äta. Ännu också vägde den omöjliga räkneövningen där i minnet...

Efter maten gick vi till kemens kafferum, jag hade bara kaffe i mina tankar :P Sedan tog vi fram räkneövningen och jag satt där och förstod noll. Sedan löste Johanna första uppgiften och hjälpte oss :). Juhuu, en av fem lösta! Sedan var det dags för nästa uppgift: esitä vedynkaltaisen atomin 3s-elektronin jakaumafunktion sädesosa. Vi hade ingen aning hur den skulle lösas. Vi tittade svaret och gapskrattade :D Det var siffror, konstanter, exponenter allting huller om buller i en låång rad. Nästa uppgift tack. Vi bläddrade i boken och brainstorma och räknade och så märkte vi att vi fick svar, och dessutom rätt svar!! JIPPII!! Fjärde uppgiften var klurig (som de alla andra), men enkel sist och slutligen. Med hjälp av den och genom att titta lite i gamla böcker hittade jag svaret på uppgift 2 och ååå va vi var lyckliga! Vi hade suttit 3½ timme och arbetat och när vi fått svaret på andra uppgiften bestämde vi oss för att lämna in. Huh va ja var glad att ja hade fått kompisar att räkna med och att vi fick så mycket löst! Dagen var fulländad :).

Inte helt. När ja kom hem hade nämligen Freja kommit till oss och mamma och pappa förberedde finmiddag. Nam! Sedan spelade vi lite spel och tittade på gamla foton :) Egentligen hade jag tänkt ägna hela dagen åt tentläsning. Jag har molekylbiologitent på fredag och den är nyttig och rolig (och nödvändig) att läsa på. Men onsdagen är delvis reserverad till det.

Imoron ska ja vakta barn, måla HD-planschen (som skall presentera vår församling) och spela volleyboll. På onsdag ska ja efter läsningen hinna på kaffe och på gym. På torsdagen ska ja igen vakta barn (jo, jag tycker mycket om det!) och repetera inför tenten och på fredagen är det tent och sedan HD! :D Hela veckan är fullspäckad, men allting går lätt i väntan på HD :). Då får jag ha det roligt med mina vänner! Lovely. See you there!

No comments: