4.10.06

Biskopsval och brottom

"Enligt det preliminära valresultatet vann teologie doktor Gustav Björkstrand över prosten Henrik Perret i biskopsvalet i Borgå stift på onsdag. Björkstrand fick 308 röster (66,8 %) och Perret 146 röster (31,7 %)." skriver webbsidan www.evl.fi. Gustav Björkstrand har alltså blivit vald till biskop, jag hade föredragit Perret.

Denhär veckan har jag haft ytterst brottom. Måndag fotboll, tisdag volleyboll, onsdag gym och fotboll. Studier varje dag 9-16 dessutom. Så hänger några inlärningsdagböcker i luften coh de borde skrivas. Nu har jag blivit nästan färdig med en, den nästa borde skrivas efter fredag, men egentligen borde jag skriva den imorgon. Äh! Kemitent imorgon. Dessutom borde jag hinna byka, men det har blivit till ett minimum och jag har planerat ta tåget upp till Österbotten imorgon rakt efter tenten, men får se om jag hinner... Annars åker jag upp dit på fredagmorgon. Nästa vecka blir ännu mera hektisk då Hullut Päivät förberedelser=jobb börjar och studier tar inte precis någon paus. Sånt nu, hoppeligen lugnare senare, känns skönt att åka upp o få lite slappna av :).

No comments: