15.10.06

Inlägg nummer 100

Grattis! Det tycks vara min blogs 100inläggsjubileum :). Jag har alltså då 100 inlägg skrivna, coolt! 3.11.2005 började jag skriva blog efter att jag tyckte att Lunarstorm var för otillgängligt. Nu har jag nästan hållit på i ett år, så det blir ungefär 2 inlägg per vecka. Lämpligt. Skall definitivt fortsätta skriva, det gör gott för hjärna och själ. Or I hope so, or think so...

Hullut Päivät slutade igår. Det var förfärligt mycket folk på Stockmann, men desto roligare var det att jobba. Jag skall söka dit också till julen för jag trivdes så bra. Hörde att centrums Stockmann nångång efter fyra hade tömts på folk då brandvarning gick, måste ha sett hejdundrande skojigt ut! :D

Igårkväll besökte vi för första gången (förutom Humle då) en frikyrklig samling. Vi var nämligen på Action06 eftersom Benjamin och Mokus hade beodrats dit för att representera KBG. Vi kom vi såg, vi avlägsnade oss. Nå så hemskt var det inte. Lovsången var helt okej, lite väl frikyrkligt :P (alla stod, några dansade), men riktigt bra att få lovsjunga ändå. Undervisningen efteråt var moderat bra, men jag var väldigt trött efter jobbet så vi gick upp för att sitta o tala istället. Därnere pågick efter det förbön, vilket också gick utanför mitt lutherska förstånd. Men det var lämpligt att sitta och tala istället. Det som gladde mig var att jag såg så många bekanta. Först träffade vi Magnus, sedan såg jag en pojke från min klass som jag hade anat att var kristen :). Många andra bekanta fanns där också och jag gillar ju mycket att träffa folk jag känner :).

Idag firade vi högmässa kl. 10. Efter gudstjänsten gick Henrik och jag till grannarna och spelade dator :P och nu sitter jag vid min egen dator coh fixar skolarbeten. Skolan har nog för mig blivit bortglömd i några veckor, inte för att jag har neglikerat(?) det helt och hållet, men jag har försökt klara mig undan möjligast smärtfritt (dvs. med möjligast lite arbete). Nu börjar tentperioden så nu måste ja ta i lite till, vilket är svårt efter lite slappande. Men ja ska klara det. Nu ska ja ta lite choklad mitt 100nde inlägg till ära :D.

No comments: