23.10.06

Föreläsningsfri vecka och veckoslut

Nu är jag inne i det som för mig är höstlov. Rubriken anger det som veckan kallas på universitetet, men för vissa (mig) innebär veckan tenter. På onsdag har jag sista kemitenten och på fredag ett atomien ja molekyylien-mellanförhör. Kemin oroar mig inte alls, men Amor-välikoe är inte alls lockande. Jag har närmast angst för det. Förutom att sitta på bibliotek ingår i min vecka barnvaktning, gym och imorgon skall jag gå på SLEF-möte. Henrik Perret skall tala där och jag vill gärna se honom och lyssna till hans undervisning :).

Veckoslutet var inte fritt, som jag hade väntat mig. Om man itne ordnar till sig en ledig stund så får man det inte. På fredagen var vi hos Tommy och se på videon som Sofie hade bandat in på sommaren, superkula! (fast de ville fastforwarda nästan helatiden!) På lördagen var vi till Liikuntamylly och spela sähly, gymma lite, sprang och övade på hjuling :P. På dagen samlade jag getingar fårn aulan, hittade långt över 10, sen hitta pappa ett getingbo på vinden, vilket han lyckades ta bort medan vi var borta på kvällen :). Praktisk pappa.

På kvällen åkte vi först på konsert till Åggelby. Furahakören uppträdde, de var jättebra! Mest afrikanska sånger, några svenska och en ljuvlig engelsk en :). Efter konerten bestämde vi oss (eller Benjamin bestämde sig) att vi skulle åka till Chicos. Ingen skulle äta, men alla beställde mat slutligen :D. Det var en gemytlig kväll, vi for hem ca 11. Efter att vi först Emma hem stannade bilen på vägen. Akkun hade nån sladd lös konstaterade pappa när han kom för att hjälpa oss. Före det hade jag fått "köra" bilen medan pojkarna skuffade den-kul :D!

På söndagen var vi i kyrkan klockan 10. Klockan 14 gick Emma o jag o titta på Inas match på Finnair Stadium, GBK mot MPS, Suomi cupens pikku-finaali. De va kallt o regnit, men passlit skönt på läktaren. Vi åkte rakt efter matchen till Baggis för att se på film och diskutera. Filmen vi tittade hette The exorcism of Emily Rose. Den handlade om en flicka som var besatt av sex onda andar. Efter hennes död var det en rättegång om prästen som försökt hjälpa henne genom exorcism gjort fel, eller om hon verkligen var andligt besatt istället för att bara ha haft psykotisk epilepsi. Filmen var intressant, lite skrämmande med onda andar och tydligt katolsk, men många intressanta saker om onda andar o besatthet kom upp under filmen och på diskussionen. Jag rekkomenderar filmen till de som tror sig villa se filmen :P. Int ska man i onödan intressera sig för onda andar och vi kristna har nog ett skydd mot angrepp av sådana, men filmen kan vara intressant.

Intressant extrainformation: mina naglar är helt totalt uppätna. De var vackra ännu vid sommaren, men när hösten började började tuggandet. Jag lyckades få dem långa(normala) igen i en stund, men nu har de bitits på i en stund och är sedan igår så korta som naglar blir. Så nu skall ajg börja allt om igen och hoppas kunna ha långa naglar till Höstdagarna och lyckas hålla dem fina efter det. Wish me luck!

5 comments:

Sofie said...

Alltså titta ni på exorsisten?? Usch! Jag har alltid fått höra om hur hemsk den är å att man int ska titta den:P

7ommy said...

Bara liiite pikakelauksella... :D
Int orkar ja skriva en egen juttu om filmen, låter andra se den själv om de vill ha tankar. :P

Anonymous said...

Alltså är Perret SLEF:are? Jag har liksom aldrig fått klarhet i saken..

Hanna said...

Nej, men han talade vid ett möte. Han delar dock åsikter med många SLEF:are. Eftersom han inte just nu arbetar i en församling så kan han "beställas" till möten och tala.

Hanna said...

Sofie: ja vet int om vi talar om samma film... Men den var mera intressant än skrämmande
Tommy: de va din idé så egentligen borde du skriva om den! du har ju själv mest tankar säkert! Men om ja minns rätt ha du skrivi om dne tidigare så du kan ba copy/paste de :P