31.3.07

Stocka och Stadi

Lördagkväll kl. 18 tog de slut. 17:56 satt vi ännu lugnt på kaffe i första våningen och njöt av stämningen på Stockmann :). Före de hade vi (tre syskon, Sofie, Emma och Tommy) vari o shoppa o Sofie hade gjort galna uppköp :P. Roligt att också hon fick uppleva Hullut :). Sist o slutligen va ja varje dag där o springa, men de blev bara ett par raka gråa jeans utöver onsdagens shopping. Men min ljusröda tröja e ja sååå glad över, den e bara så vacker o mysig!

Efter kl. 18 for vi till hotell Marski o hälsa på Sofies mamma o sen åkte vi hemåt. Ja tyckte nog att min hemstad såg så gemytlig ut i vårvädret :). Norsen och dess omgivning, esplanadparken, unionsgatan, norra kajen, havet där utanför och Hagnäs bro. De ligger så mycket minnen och nostalgi i alla dessa ställen... Som stämningsmusik kom de på Metro FM dessutom "If I could turn back time". Helsingfors e nog en stad som jag aldrig kommer att lämna.

Om ni har chans att lyssna op Stadin kundi av Georg Malmsten så gör det! Han sjunger bl.a. såhär (hitta inte hela lyrics)
"som stadin kundi e man smart,
man får en extra hyvä start,
en sån tur,
eller hur,
att få födas till kultur"

5 comments:

Jossan said...

forts, "Som stadin kundi e man smart, man får en tiktit kiva start. Så en sång, riktit strong, det är Hesa värt var gång" sjöng nämligen den sången på kolmusik för X antal år sedan!!
Låter som om ni har haft det kul Med Sofie!
Ha d bra, ses om 3 veckor!!
Kramar

Anonymous said...

Det var nog en härlig helg jag hade. Tack för shoppinghjälpen!;) Jag är själv väldigt dålig på att shoppa, men alltid när du är med så plockar du kläder i hög åt mig!;) Jag har nu på mig mina nya byxor och den randiga tröjan! Skönt!:D /Sofie

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.