16.3.07

En annorlunda utmaning

Ou nou! Jag har blivit utmanad av Anu och alla som känner Anu vet att utmaningar från hennes håll är sällan normala, utan alltid lite klurigare och konstigare och diffust abstrakta. Nu gäller det då att undersöka mitt undermedvetna. Högst 4000 tecken dessutom: hon gör livet svårt för en (särskilt när denhär sidan int räknar antalet tecken...).

Att redogöra för vad tejpen och ev. dragkedjan undermedvetet symboliserar i ditt liv.

Ja tycker särkilt om dubbelsidig tejp (sån med lim på båda sidorna). Då behöver man int limma, för limmande e så klottigt. Att jag är fäst vid just dubbelsidig tejp symboliserar min personlighet: jag är klibbig på båda sidorna. Lär man känna mig så kan man först tycka att "usch, hon e då en klibbig en", men så kan man tänak tsyt för sig själv "kanske hon har andra sidor som är bättre". Dock blir man oerhört besviken när man märker att hon är klibbig på andra sidan också. Voi stackars er vänner. Tyvärr är jag sällan utrustad med denna dubbelsidiga tejp, så ja blir ofta illa tvungen att använda limmet.

Tejp som int e helt klar på den oklibbiga sidan hör också till mina favoriter. Såna bitar kan ja riva många av o tejpa dem fast på armen, dra dem bort och se hur vit hyn blir efteråt. Peeling kallas det väl :P. Kanske ja ibland använder även tejpen till ett bättre syfte, men ofta blir den riven i onödan. Förvånande hur ofta jag hittar små tejpbitar på mina jeans... Svaret till varför jag använder detta "frosted" tejp är att jag ogillar klar tejp. Den e så glänsande o blir äckligt gul om den e gammal. Så undermedvetet skyr jag saker som e helt klara: ja blir mera inspirerad av saker som man int helt ser igenom o som man vid första anblicken int ens känner igen genast. Glänsande saker som e genast helt genomskinliga attraherar inte alls mig. De måst ju va nån utmaning. Sen får dessa saker inte ändra färg, trots att de åldras. E dom vita så e dom vita tills dom har slutfört sin uppgift, tills att det inte finns nåt kvar av en på rullen mera.

Orsaken till att jag tycker om att tejpa mig (och antagligen mina jeans också) vet ja int, men nåt undermedvetet e de ju också. Kanske ja vill täcka mig med saker som gör mig mindre genomskinlig. O sen vill jag definitivt få bort gammal smuts från huden. Eller från kroppen; det kallas förlåtelse :).

Nu har ja analyserat tillräckligt. Dethär me o va diffus o flummig hör int ti mina grenar, men här är ett försök, hoppas det duger :D.

1 comment:

Anu said...

Du e så duktig Hanna! En stor guldstjärna i betyg :D