14.3.07

Vår

Öh ja tror ja ha missa vintern. Helt sant. Först kom den int förrän mitt i januari, sen i mitten av februari blev jag sjuk och missa hela resten av februari och tills att jag äntligen belv frisk hann jag njuta några dagar av vintern och nu lider det mot vår. Voi va de gick snabbt.

Int har ja nåt emot våren, de e uppiggande med sol och värme, men ja sku nog ha njutit av vinter ännu en stund till. Förra året var de vinter tills slutet av mars. Pöh. Men man ska va glad me de man har: torra gator, vårskor, vårjacka, solglasögon :D o fågelsång. Blå himmel och sol, som faktist värmer, snart kan man ju börja sola o spela futis ute :).

Livet sker ännu också på bibban. En bra sak med Viks bibliotek är att där finns stadsbibba i samma som Unis bibba, så man kan gå o låna CD:n t.ex. på stadsbibban :P. Så på måndan före alfakursen låna ja tre CD:n från bibban, bland dem Ruudolf - Doupeimmat Jumala seivaa. Superbra CD :D. En kristen räpartist som får fram budskapet på ett skojigt sätt :). Helt sant så har han ganska rakt på sak kristna texter, så om ni har chans så lyssna gärna :). Han sjunger också några biisin om sin armétid o sin sivaretid efter de :P.

1 comment:

Anu said...

ha-ha.. utmanar dig i djupet av ditt undermedvetna.. Se min blogg för mera info :D