7.3.07

Välkommen vardagen!

Fiu. De e UNI:s lediga vecka, men de märks nog ingenstans! Fast schemat e ju som man gör de så... Alfaweeekend förra veckoslutet, läs om det på Johis blog. Hon tar fram det väsentliga och roliga :P, ja kan eventuellt bidra med bilder senare. God kristen gemenskap är nyckelordet. Tack alla ni som var med!

På måndagen va de då alfakurs o vi hade en intressant diskussion efter föredraget, tack för det Tove! Igår hann ja sitta 6h på bibban, vara på kaffe med gamla vänner, springa till banken och skomakaren, planera ungdomsarbetet och spela volleyboll i 10 minuter och sedan hockey resten av kvällen. Idag va de sen volleyboll istället 1½h. Det känns så otroligt skönt att vara frisk. De va avkopplande att vara sjuk en tid för ja behövde nog en paus från allt, men att få ha brottom, sporta o träffa vänner e nog va ja njuter av påriktigt :).

Imoron ska ja nog sitta hela dan på bibban, eller läsa i varje fall. På fredan har ja först tent, sen fortsätter ja dan på bibban o sen e de Baggis. På lördagen ska vi ha hjälpisutbildning, men för övrigt är veckoslutet ledigt :). Jan kommer att sitta inne nu 2 veckoslut (dvs. 3 veckor) så han kan int heller underhålla oss under veckoslutet. Vetni ja brukar allti gå omkring o tänka på saker o sen tänker ja "dehär ska ja skriva om på bloggen", men så hinner ja glömma.

Hih, ja titta i min helsinki.fi mejl sedan lääänge o märkte att ja fått mejl från Kyrkpressens webredaktör. De frågade om ja sku vilja publicera min blog på www.kyrkpressen.fi. Ja blev ju nog glad (äh, här sku ja vilja använda ett annat ord, men när ja itn kommer på va de heter!!!) när ja märkte att de har lagt märkte till min blog, men ja konstatera sen att ja int kanske (oftast) skriver saker som passar att publiceras där. Så alla ivriga läsare får fortsätta att läsa min blog här :).

(Om ni kommer på vilket ord jag söker i stycket ovanför så dela gärna med er, det stör mig väldigt just nu att jag inte kommer på vilket ord jag söker)

1 comment:

Anonymous said...

Hej! Häftig blogg du har! Vet inte om du minns mig..men vi träffades förra året i UK bussen...=)

Du är härmed utmanad! =)

Kolla linustankar.blogspot.com vad det innebär...=)