28.3.07

Galna dagar

Yeah yeah! Onsdagmorgon 0800. Hundratals mänskor tränger in sig i centrums Stocka för att shoppa sig galna! De flesta ungdomar börjar vid One Way. Jag anländer till dörren just när vakten öppnar och går in med strömmen, ner till flickornas avdelning... blodtrycket stiger, jag ser mig runt på alla gula lådor och mängden gula prislappar. Man blir galen redan av den synen. det går till så att man river till sig en massa kläder, springer upp till pojkarnas våning för att inte hamna köa ½h till provhytten och sedan väljer man vilka plagg man köper och går till Akademen för att inte hamna köa till kassan :D. De som är lata kör med taktiken: köpa allt på Visa och lämna tillbaka nästa dag :P. Sedan fortsätter rundan till resten av avdelningarna i huset och när man känner sig färdig, eller när pengarna eller tiden tar slut, avlägsnar man sig med händerna fulla av gula papperspåsar.

Idag träffade jag Freja i One Way och vi gick tillsammans genom hela Galna dagar. One Way, skoavdelningen, kvinnornas klädavdelning, barnkläderna :P, sportavdelningen och sedan strumpor och kosmetik. Vi såg också Magdis som stod vid kassan i fjärde våningen. Jag hann bara vara 2h, men imoron kväll skall jag till Jumbos Stockmann och på fredag morgon tillbaka till stan. Idag köpte jag följande saker:
-svarta Only linnebyxor
-ljusröd lång Only collegetröja (med ett kors som silverprint!)
-röd Pieces sjal
-brunt Tiger of Sweden bälte
-strumbyxor
-kosmetika

Tillåt dig galenskaper, jag återkommer!

1 comment:

Anonymous said...

japp de va skönt me hullut :) ja får en sån där liten kick av att shoppa ;) tack för sällskape, ses på påsken.