31.5.07

Vad är en blogg? (städpaus)

Haha. Ja tänker int besvara frågan, den bara dök upp framför ögonen så den hamna där. Stilfel. Ja syftar rakt på rubriken utan att nämna den pånytt i själva texten. Va skönt att kunna skriva precis hur och om vadsomhelst jag vill. Öppna mig om onödiga saker, skriva slarvigt talspråk (ni får va glada att ja int kommer från Österbotten för då sku de va oförståeligt om ja skrev på talspråk :P), lätta på sinnet om jag är på olika humör eller dela med mig av något viktigt. O så besvara ja frågan ändå. Va dåligt dehär sku va om de sku va en uppsats :D. Nä då sku ja nog va nogrannare o sakligare.

Jo, kanske va de nåt ja sku skriva om. Eller sen ville ja bara ta en liten paus ifrån städandet. Mitt rum är nu skinande fint från golv och fönster till tak. Snart ska ja ta itu med några fönster o sen lite golv. Golv e roliga o tvätta, man kan va så påhittig. Bakning tycker ja också om.

Idag hade ja biologiinträdesförhör. De skrev ja lite på skämt (dvs mycket på skämt), men de va roligt o se va de frågar o hur bra ja kan svara. Enkelt va de nog o ja lämna salen ren efter 1½h (provtid 4h). O de som tycker om o göra uppköp vet att de är fysiskt omöjligt att gå på stan utan att gå in i en enda butik. Så ja hitta ett par söta nike-tennare i svart som ja ska se på pånytt imoron o sen köpte ja en tjejig ljusröd skjortblus. Oj va ja sku ha vilja springa runt hela stan, men ja håller mig tills söndagen eller måndagen. Imoron e de fotografering (student+hans vackra syskon) o sen på lördan e de kalas o lång efterfest, alla är välkomna till oss till kvällen! På söndagen e de mera kalas o sen slappnar ja av. Tänk er, ja har INGA planer tills nästa vecka! Va otroligt superskönt!

Nä, nu tillbaka till städfronten :) Puts så försvinner all smuts! Adjöss!

No comments: