11.5.07

Humle deja-vu

En geting som surrar precis invid örat måste vara ett av de grymmaste sätten att vakna på. Särskilt om klockan är 5 på morgonen och man redan från förut har otäcka erfarenheter med ifrågavarande kryp. Detta hände såklart mig imorse. Först hoppa ja upp, sedan skrek ja högt, tog tag i Ellosbroschyren o smällde till getingen. Den föll nånstans under sängen, men ja hitta int den. Så bytte jag sovända i sängen o låg där helt skräckslagen o tyckte att de kliade överallt. Snart börja ja höra surr under sängen så ja svepte mig helt in i täcket o fick flashbacks från Humlefestivalen förra året (då blev jag stucken, fast då hade vi 10tals getingar surrande rakt utanför dörren, traumatiska minnen). Snart slutade getingen surra, ja tror att den dog. Innan ja hade hunnit somna pånytt flög en ny geting i rummet o ja blev igen riktigt rädd. Som tur hade ja öppnat fönstret så den flög rakt ut. Idag sen då ja kom hem surrade det på golvet o där låg säkert samma geting som ja smällt till på natten. Denhär gången smällde ja hårdare, sen kom de inget ljud mera. Usch va ja har obehag för getingar! Ja e alltid rädd att bli stucken o sen om ja blir det får jag inte sömn för ja e rädd för att få andnöd, muskelkramper o allt annat fånigt. Ännu också känns de som om de sku klia precis överallt. Buu för getingar!

1 comment:

Anonymous said...

Hmm de va en bekant reaktion.. ;) bra att du kunde sova iaf, de sku ja ha haft problem me