5.1.07

Ny termin

Snart börjar jullovet vara slut för min del. Snart måste ja också packa upp mitt nyårsbagage :D. Snart måste jag låta julen vara slut i mitt rum och ställa mig in för en ny termin. För allmänhetens tillkännagivande så är jag knappast någon växtvän; min lilla julcypress, Chamaecyparis Lawsoniana Ellwoodii mini, dog för några dagar sedan och slängdes ut idag. Den såg fin (eller iaf grön) ut ännu, men den var livlös och trots mångfacetterade vattningsförsök och torkningsförsök därefter avled den troligen för några dagar sedan :(. Efter att den älskade cypressen avlägsnats från rummet så blir det tid för resten av julpynten att också tas bort. Vad ytterst vemodigt.

Alla av våra vänner gör inte sina skrivbord i ordning för skolstarten igen. Vissa skall nämligen in i den mycket högt aktade Finska Armén. Deras tåg, buss eller vilket färdmedel de än använder sig av bär av till väst på måndagen, detta till ära ordnas en avskedsfest och filmpremiär (Henrik Lampikoskis och Mokus Lundqvists nya film) hos oss på söndagkväll. Välkomna alla som vill lämna avsked åt våra hjältar :D.

3 comments:

Annie said...

Synd att vi österbottningar inte kan närvara, men vi är med i hjärtat istället för kroppsligen. :D Kram!

Hanna said...

:) Nå, nog hinner ni hit me tåget, men de e sen en annan sak om ni hinner hem till måndagmorgon :D Vi ska ha er med i andan :D

Anonymous said...

hjältar? salee e dom någo hjältar! nå nää så klart e dom jätte stora hjältar!;)