10.1.07

No snow :(

Så otroligt eländigt att det inte finns någon snö. I mitt fotoalbum finns ett foto från när jag var 2-3 år gammal. Det är januari, Jan o jag e ute med mamma i parken o det finns ingen snö på marken. Många gånger har ja tittat på det fotot och undrat hur det kan vara möjligt att det inte fanns snö, i januari!?! De vintrar jag kommer ihåg har dte alltid funnits snö och jag har alltid varit ute o byggt snötunnlar, spelat lätkä, åkt pulka eller bara härjat i snön :). Men var är min älskade snö nu? Jag börjar bli desperat!
En kvinna har det allt lätt. Är hon på dåligt humör finns de två saker som hjälper bombsäkert: choklad och shopping :D. Ända sen första advent har jag bara ätit choklad så denna gång kan inte teobrominets uppiggande effekt hjälpa mig. Istället har jag gjort diverse uppköp. Från Sportland hitta ja en vacker korallröd Puma t-shirt, från Stockmann en röd lång polotröja, från Anttila Voices From The FIFA World Cup-CD och från Stadium mitt största fynd: en lång, blå Everest dunjacka :). Så nu räknar ja med att de ska bli en kall vinter ännu iår :D.

Jan är nu inne i armén för tredje dagen. Ja tror att han inte hoppas på snö just nu, eller sen kunde de vara bra med lite snö, bara de int e så kallt. Igår ringde han och han har väl inte precis så festligt roligt därinne. Men det sägs att de första dagarna e de värsta och bara man håller ut så länge så orkar man nog fortsätta. Ja har int hört av Otto eller Tommy, men knappast firar de alltför vilt de heller. Men dessa tre gossar sätter sitt hopp och sin tröst till Jesus så helt ensamma e de inte där :). Men ni får gärna be för dem att de int ska hajoo helt. Tack för mig.

Uppdatering 11.1.2007
"Vilken härlig dag, tack gode Gud för vädret!" Oj vi fick lite snö ida, dessutom e de så kallt att man kan spela hockey. Gud svarar på bön, tack!

1 comment:

Anonymous said...

De har äntligen snöa,men de e slask största dels...MEN DE E SNÖ PÅ MARKEN! o de e bra! Du hitta rikit mycke från reona. De e bra att de finns reor!:D Ja har bett ren för pojkan som e i arme´n!Puss o kram!