24.11.06

Workout

Efter en förmiddagsföreläsning och några timmar på Gumtäkts bibliotek känns det skönt att gå in i Kumpulan liikuntakeskus och anmäla sig till Voimastep. Särskilt roligt kändes det idag efter jag igår hade varit till Sportia megastore (den är superstor!) och köpt nya aerobicskor och -byxor :). Voimasteppen var underbart utmattande: mina armar och ben var som kokt spagetti och tåldes just och just att lyftas. Svetten hade vätt ner hela håret, ansiktet var rött och genomvått, mina kläder var våta helt igenom och jag hade mycket varmt. Så skönt! Det var en ny kvinna som drog timmen och hon hade ökat på muskelträningen och steppandet lite :P. Hon själv var kort och spinkig, kanske 150 cm lång och vägde högst 45 kg. Alla muskelövningar gjordes med en stång och denna lilla kvinna hade laddat sin stång med 18 kg tyngder!!! Hon var helt HULLU! Efter vår Voimastep (därifrån alla kom ut mer eller mindre genomblöta och utmattade) skulle denna lilla kvinna ännu dra en Aerobiclektion! Verkligen pieni mutta pippurinen! Nainen oli terästä!

Efter Voimastep gick ja till gymmet och träffade Anni och Dini. Erika hade varit med mig på steptimmen så hon kom också med och hälsade på dessa två. Dini var på loma från armén och besmittad av arméns lata dagsrymt (i alla fall för chaffisar) satt han bara där och tittade på maskinen han skulle träna med. Han förklarade det med att kvinnor tycker om att sitta och tala samtidigt som de gör serier med lätta tyngder, medan riktiga män gör några serier med riktiigt tunga tyngder. Jaja :D. Anni hade i alla fall fått tränat i fred så nu fick jag tala med henne en stund. På vägen hem hann jag tala med Erika om medi och biologistudier. Roligt att träffa gamla skolkompisar ibland! :)

Mina fina nya Adias Recur III Mid

No comments: