8.11.05

Trött hemma

Det verkar vara otroligt svårt för mig att förstå hur man använder "blogg". Men antagligen kommer jag att lära mig det snart. Eller så int.

Idag hade ja tänkt motionera. O vilken ädel tanke, eller hur? Så ja försökte på sähly med Matteus församling, men de blev icke av. Så försökte jag på ishockey, men trots att de hade sagt att de håller skridskoplanen i skick om temperaturen är under 15 grader, var planen stängd p.g.a. väderomständigheter. Så antagligen e de då >15 grader här nere i Helsingfors. Så vår motion byttes ut mot milkshakes :P.

Förra natten gjorde jag mitt personliga rekord gällande sömn. Jag sov hela 13h och var stormtrött då ja vaknade. Och så hade ja sovit samma kväll redan tidigare 1h. Med andra ord fick ja inget gjort igår, utom att jag blev vackrare och piggare :D.

Höstdagarna var en "mindblowing experience". Jo, jag visste nog att man inte kan få ut något andligt från Höstdagarna, men ändå var ja missnöjd. Ja hade int samma känsla som då ja kommer hem från t.ex. Pieksamäki eller en oas, ja kände mig inte "andligt upplyft". Men om ja tvingas säga nåt positivt om Höstdagarna så fick ja ju träffa en stor mängd underbara människor och ja fick (surprise surprise) också umgås med dem :). Men tyvärr räcker int en halv fredag, en hel lördag och en halv söndag till för mig för att få umgås med alla så mycket som ja sku vilja. Men man får ju nöja sig med det man får. Och man kan ju alltid tacka Gud för att det finns så många så otroligt fina människor i denna värld, som man dessutom har fått chansen att träffa :). 6-files ids ja inte ens gå in på för att ja ännu också är lite sur på att det inte blev fortsatt diskussion i gruppen o mycket bedrövad att de kan läras ut så felaktiga saker på ett kristet veckoslut (borde ja ersätta ordet "kristet" med "alkoholfritt ungdomsveckoslut"?).

Funderar nu om de e en bra ide att ha satsernas första ord tjockare...Försöker nu hitta min egen stil, o de brukar ja ha svårt med. Är verkligen förundrar över hur jag kunde bestämma mig för vad bloggen skulle heta, vad bloggaren (jag) skulle heta, hur min blogg skulle se ut osv. Men kanske jag nångång hittar på "ett perfekt" sätt att göra allt på, tills dess provar jag olika stilar. Att "feta till" första ordet kanske lockar läsaren att läsa nästa sats också (under antagandet att läsaren har läst förra satsen). Men att skriva hälften talspråk, hälften skriftspråk de e min stil. De gillar jag :).

Skolan verkar inte alls vara för mig. Idag trivdes jag i alla fall inte. Ida hade ja bara två lektioner, o ja kommer inte att vara så förfärligt mycke i skolan annars heller (12-14h/vecka), men ja tycker om att ha stressigt o jobba mycket med olika arbeten o sånt, men just nu tycks min motivation vara helt borta. O allt e så mycke svårare nu än de va i gymnasiet. De va ju väntat, men ändå skrämmer det mig. Man förväntas läsa så mycket mer o studera självständigt o ta reda på. De enda som ida pigga upp min deppiga skoldag var att ja hade musik med mig o ja kunde sitta o lyssna på de o göra mina fysikuppgifter. Och såklart blev jag upplyft av tanken att jag efter fysikuppgifterna skulle få fara hem :D.

TV-program måst ja igen berätta lite om. Idag kommer nämligen "desperate housewives" o som reklamens offer har ja börjat titta på serien. Jag medger att den inte är av bästa kvalitet, men jag är antagligen intresserad av drama, komedi och desperata, perfekta kvinnor :P. Min favorit är absolut ensamförsörjerskan (vars namn ja för tillfället inte kan erinrera).

Skönt att få skriva upp sin tankar ibland. Innan ja avslutar ska ja ännu fastställa en till av de saker ja tycker om att ha i mina texter. Nämligen orspråk/citat eller nån fras. Eftersom jag har mäkt hur svårt det är att uppehålla sin kunskaper i olika, särskilt matematiska ämnen ska ja avsluta med ett citat av Plinius den yngre:
Difficile est tenere quae acceperis nisi exerceas

2 comments:

Anonymous said...

Hej gulle! =) tänkte skriva lite hit ti "comments". ja förstår att d ekänns skönt att skriva ner sina tankar. de va synd att int vi fick spela men kvällen blev ändå lyckad tycker jag, ja hade åtminstone rolit :) men vi ses på onsda, puss pussssssssss

Anu said...

Oj då du hade verkligen mycket att säga... Jag Gillar färgen också. Fick mig att fundera om jag borde vara lite mera orginel i min layout. Men en sak i taget jag har ju just kommit på hur man fixar titel så nästa e då kanske att byta färg... Qui vivra verra (den som lever får se)Mitt favorit latin citat märkte att du också har insett latinets charm, vi kanske ska börja skriva helt på latin?... Annars blev jag sur på datorerna i skolan för de har inget msn och elever kan inte installera saker heller :( (Suck o Blä) men men vi får höras, jag ska kolla det med oasen så hör jag av mig. Tjilleling!