4.9.07

Vardagen

Vardagen börjar arta sig. Ganska lätt såhär i början. Skola, sport, skoj. Skön dag igår med kort skoldag och sen gym. Idag va de igen en kort skoldag, men sen har ja varit på stan o sökt skor (vilket det till min glädje ännu finns mycket på rea av :P). I Mecca hitta ja sen fina svarta lackerklackskor, I like! Imoron har ja en ledig dag, men då ska ja sitta på bibban först, sen till gymmet o sen ungdomsledarenas planeringsmöte (fint uttryck va? :D).

Ser nog framemot baggisarna och BBOveckoslutet. Jag behöver stunder med bara kristna vänner och kristen gemenskap. Sofie skrev "kom ihåg Gud i vardagen" och de va träffande skrivet för särskilt när man börjar på ett nytt ställe och har fullt upp me annat än den kristna gemenskapen så glömmer man lätt bort att ha tankarna på Gud hela tiden.

"Gud, du är min Gud, tidigt om morgonen söker jag dig. [---] Med jublande läppar lovsjunger min min, när jag kommer ihåg dig på min bädd och tänker på dig under nattens timmar." Ps. 63:2, 6-7

"Du som hör bön, till dig kommer alla människor. Syndiga gärningar är mig övermäktiga, du är den som sonar våra överträdelser." Ps. 65:3-4

2 comments:

Anonymous said...

Sant det där med att glömma Gud. En viss person här i min våning som jag nångång nämnde är kristen, o han sa att de e viktit för mig att ha kristna vänner i Åbo utanför det här ställer där jag bor. Miljön är kanske inte helt andligt uppbyggande. Tror han har en viss point i de, så de e bra att här finns såna ja känner o som e kristna. Jag har ju ingen baggis eller andra församlingskompisar här. Sköt om dej, puss o kram :)

Anonymous said...

De e nog så svårt o va kristen i vardagen! När man e ny nånstans så e de svårt fö att man int känner dom andra o vet int hu dom tycker om Gud! De e så skönt att va i kristnas gemenskap!:D Kram!