12.9.07

Grey's anatomy

En riktig goding till TV-serie :) På mitt Facebook-konto har jag en daglig "Grey's quote" och den e nog rolig och många saker som Meredith och de andra säger i serien är tänkvärda saker. Ofta välkända sanningar, men filosofiskt roliga att applicera i olika sammanhang. Dessutom extraskoj att se på som läkarstuderande :P. Bra att de har med saker som får en att fundera på annat än bara vad som medicinskt sker hos de olika patienterna. Skoj också att se hur gruppen av interns jobbar ihop. Jag väntar nog på tiden efter tredje årets vår då vi får börja göra amanuens (internship).

Imoron börjar vår första riktiga period. En tjock bok, mycket lästid (innebär mycket läsande)många cases i PBLgruppen, hemläxor, laboratoriearbeten... Skrämmande men ändå ser jag framemot det. Jag talade igår med några äldre studeranden och de verka ännu så glada över sina studier. Ja tror att denhär ivern aldrig försvinner. Sen har ja konstatera att man inte hinner vara med på allt det roliga som ordnas vid sidan om studierna. Man vill ju vara med för annars kanske man missar något roligt, men samtidigt så hinner man inte och skall kanske inte heller. Ändå tycker ja massor om folket fast ja int hänger med dem varje stund :P.

No comments: