9.9.07

Den gågna veckan

Nu vet jag varför jag var så glad att församlingsverksamheten sparkade igång. Jag hade verkligen saknat den kristna gemenskapen på Baggis, gudstjänsten och bibelstudium. Det har jag fått uppleva dethär veckoslutet, riktigt givande och uppbyggande. Dessutom kom det många årets konfirmander med på ungdomssamlingen och det gladde mig :). Sen har ja fått spela volleyboll (och se beachvolleysystrarna Nyström på Bocksbacka idrottsplan och träna), spela fotboll och sprungit en varm länk hem från Bocksbacka.

På torsdagen hade vi intagning på medi. Vi fick springa runt stan klädda i läkarkläder och göra olika uppgifter, de va riktigt roligt :). Senare va de fest och vår alfagrupp hade vunnit tävlingen me de olika uppgifterna :P. Jeij! På fredagen hade vi återupplivningsövning, de va roligt. Annars också har vi haft intressanta föreläsningar om katastrofer och psykiska trauma, skoj! På fredagkväll deltog ja i en kräftskiva på Thorax (svenska medicinarklubben) och där fick vi förstaårsstuderande visa ett spex för de äldre - de blev jättebra och roligt och vi fick mycket beröm för det :). Sen fick ja chans att träffa andra svenska medicinare och diskutera med dem, de va bra.

Imoron börjar vår sista slappa vecka, med en tent på onsdag. Ja e lite spänd för den, mest för att ja int alls vet vad den går ut på, men också för att vi egentligen int ännu har lärt oss så mycket och samtidigt finns det massor material om alltmöjligt på nätet. Nåja, hoppas allt blir klart på tisdag. Imoron har ja nämligen ingen skola, men ja tänker gå till bibban o sitta.

Ha en bra vecka! Tacka Herren för allt det goda Han ger er!

No comments: