18.1.08

Veckoslut

Äntligen veckoslut, men samtidit har ja trivts så bra i skolan så ja kunde ha vardag ännu. Fat läsa måst jag ändå imoron så vad skiljer det från en vardag? Under 4 dagar har jag nu läst nästan 100 sidor... Mer på kommande. Annars ska ja snabbt imoron på morgonen till stan o sen på kvällen e de bastu&film hos Tommy o sen senare ska ja ännu till Thorax. På söndag har vi kaffekokning i kyrkan kl. 9, sen ska ja till Thorax o städa kl 12 o sen e de orkester kl. 16 o så bibelstudium kl. 18. Så den dagen e fullproppad.

Idag (som alla dagar onsdag->) har ja suttit på bibban sent. Därifrån fortsatte ja rakt till Månsas för att se filmen Stengrunden, som baserar sig på Bo Giertz bok. Filmen va riktigt riktigt bra, den behandlade känslor inför döden, nåd, rättfärdighet av tro/lag och allt om att vara kristen o nånting om prästämbetet i början av 1800talet. Väldigt intressant o bra kristen film, värd att se! Jag blev i alla fall påmind om många saker och insåg för miljonte gången hur viktig min tro egentligen är för mig. Gott att vara i kristen gemenskap :)

No comments: