3.1.08

Flickan med yllekjol och yllecardigan

Jag är nog konservativ på så många sätt. Alla människor beteer sig och är på ett visst sätt. Man känner genast igen mänskotypen och drar vissa slutsatser. Ibland kan slutsatserna vara fel och man ändrar åsikt när man lär känna människan. Men jag tror att den första slutsatsen och likadana tecken i fortsättningen ofta ger en rätt bild av människan. Mitt beteende och allt jag gör tycker jag tyder på konservatism. I USA skulle kanske slutsatser dras lättare för där e folk mera insatta i hur olika mänskotyper beteer sig. Tänka sig att allt annat, inte bara din tro och ditt utövande av den, utan hela din person ända till hur du klipper ditt hår och hurdana kläder du använder reflekterar din personlighetstyp. Så när jag satte mig i frissastolen och bad henne klippa på samma sätt som de senaste 10-15 åren så kände jag mig nästan lite stolt. Kanske lite fånig och enkel, men ändå riktigt nöjd med precis samma frisyr :D. Nu säger jag inte att folk som klipper sitt hår på extremt vis eller klär sig extremt eller lyssnar på exrem musik inte kunde vara konservativa till sin religiösa övertygelse, men såhär är jag uppväxt och jag finner det nog ens lite komiskt samtidigt som jag är jätteglad över min uppfostran.

Kan man ha annat än kjol på sig på fester? Kan en flicka ha kort hår? Kan hårdrock låta bra? Kan man vara ute efter småtimmarna? Får man ha andra väskor än handväskor? Keksi itse lisää kysymyksiä :D

Det bör konstateras ofta att Youtube är briljant. Alicia Keys - No one

1 comment:

Anonymous said...

Haha, jag är nog inte så konservativt uppfostrad!:D Långt hår vill jag helst inte ha, inte heller kjol. Okej, hårdrock är inte min typ av musik, men en del sånger kan ändå vara bra. Handväskor är inte riktigt min grej, men tyvärr är jag ändå tvungen att använda dem ibland. :D Där var mina svar på dedär frågorna!:)