1.1.08

Lovsångstext (30.12.2007)

Herre ta över där mina krafter tar slut.
Herre ta tag i mig när jag själv tappar greppet.
Herre sträck dina armar dit jag inte når.

Jesus, hur underbar är inte din återupprättande kraft.
Hur välsig inte din nåd över dem som kommer till dig.
Jesus du är konungarnas Konung och herrarnas Herre, min Gud och min Frälsare.

Herre du visar på höga bergstoppar efter en dal.
Herre du lyfter mig så högt då jag inte ens visste att jag vara nere.
Du hämtar mig tillbaka Herre när jag är bortappad.

Jesus din renande kraft är oändlig.
Överväldigande är dina verk Herre.
Du tar emot mig med öppna armar, ja du söker mig!

Din närhet är mig så kär.
Levande vatten är den för min själ.
Jag brister ut i glädjerop och tacksägelse.

Tack Herre för att mina tankar inte är dina tankar.
Herre tack för at du har en plan för mig, en väg för mig att vandra.
Herre tack för att du älskar mig.
Konungarnas konung och herrarnas Herre jag älskar dig.
Verksam är din kraft inom mig.

Herre gör mig värdig.
Värdig är tjäna ditt namn.
Namnet över alla andra namn, Jesus.

-Hanna Järveläinen

No comments: