13.1.08

Jullovet är slut

Idag är det precis en månad sen mitt jullov började. Lovet gick snabbt med många händelser inkluderade: julförberedelser, julen, Kokkola, nyår, shopping, vila. Nu är de dagarna förbi då jag stiger upp och frågar mig vad jag vill göra denna dag. Nu är timmarna framför TV:n med Grey eller Lemmen viemää eller otaliga flimer förbi. Nu är hela dagar på stan bara shoppandes förbi, ingen lätkä eller städning eller bakning mera mittpådan. Nu e de slut med sena nätter och ännu senare morgnar. Nu blir det studier, organiserad tid och välplanerade veckor. Jag har gjort det jag mest önskade göra på jullovet: vilat. Ja har hunnit städa och baka, som jag sällan annars hinner med, jag har hunnit spela violin och andra instrument, ja har läst hälften av Sinuhe och hoppas få läst en hel bok under kommande vecka och så har jag tom. påbörjat en stickning :). Snö hann jag uppleva och många gånger lätkä. Nu ser jag framemot en rolig vårtermin och mitt kommande (nästan) 2 veckors påsklov :P.

1 comment:

Hejafreja said...

uu jee påsklove e långt :) var flitig