1.2.07

Ny och gammal era

Med alla tekniska/datoriska fasoner händer det eventually att de förnyas och då skall man endera vara med på det (dvs. ta sig tid att förnya) eller sedan blir man så småningom uråldrad och faller ut ur systemet. Så hände det i slutet av 90-talet med min e-mail på Altavista. Så småningom fanns det bara en liten länk på den nya Altavista hur man kunde nå gamla mejlen, och snart inte ens det. Den mejlen tjänade mig väl, vilken nostalgi. Nu har blogspot redan länge haft nån ny Googleaccount som de vill att man skall använda, men pga. lättja har jag inte orkat ta reda på hur man switchar. Men nu gjordes det ganska enkelt för mig, ja behövde bara skriva in min mejladress och accepta några terms. Så nu faller jag inte i första hand ut och jag kan fortsätta glädja min vigoröst stora läsarskara med bloginlägg *långt bortifrån hörs ett vilt jippii!*.

I mitt liv utanför internet (nu frågar sig några om det finns ett sådant och jag kan intyga att det nog ibland existerar) har jag retarderat till en gammal era. Åter sitter jag från morgon till kväll inwrapped i en kofta, med näsan i boken på biblioteket. En visshet om ett liv utanför bibban har jag ännu inte, men kanhända att även den existerar.. Till dagens stora händelser hör lunchen, då ja får gå ut några steg till nästa byggnad och så en paus då ja orienterar mig till en dator. Näämen läsa bör man annars dör man, eller som man säger på högnorska: Non scholae sed vitae discimus. Ibland måste man underhålla sig själv för att motiveras att läsa i ytterligare några timmar. Johej!

Ps. Om ni tyckte att detta inlägg visade brister i skribentens höga intelligens och söker bevis på att undertecknad verkligen besitter en högre hjärnkapacitet så läs gärna föregående inlägg :D.

1 comment:

Annie said...

Du e nog rolig, du! :D Tack för ett gott skratt! :p Kram!