9.2.07

Winterwonderland

Åh har ni sett hur fint de e därute? Smällkallt hela veckan (omkring -20), men igår snöade de hela dagen så de blev jättevackert! Naturen i all sin prakt är ett underbart bevis på att Gud existerar!

För nåt år sen på Höstdagarna märkte jag hur tacksam jag är för min röst; förmåga att tala, sjunga, skrika... Nu har jag märkt hur tacksam jag får vara för mina underbart skapade ögon! Tänk vilken förmåga att kunna se allt det härliga som Gud har skapat! Människor, djur, natur... Tänk att 70% av alla nervceller är ögats receptorceller :P. Tänk på den mångfald av komplicerade strukturer som Gud har skapat i våra ögon så att vi på bästa möjliga sett kan beundra Hans skapelse!

"Öppna mina ögon, så att jag ser undren i din undervisning." Ps. 119:18

Tack gode Gud för den härliga jord du har skapat! Tack Herre för mina ögon som jag ka se allt detta härliga med! Amen.



Ps. kolla www.e-sword.com, där får man ladda ner Bibeln i olika översättningar, t.ex. engelska KJV, tyska, hebreiska, grekiska och våra finska och svenska Biblar finns alla där :).

No comments: