15.4.07

Viikonloppu

De nästan så ja börjar skriva på finska när allt här e på finska. Men kanske då int. Först tänkte jag idag skriva, för ja va så ypperligt glad ännu också. Ja va så glad i kyrkan över att så många var där o de kändes så välsignat på nå sätt. Alla var glada :). Sen hade vi ju en skoj kväll hos Sandells igår o ja va glad över den. Söndagslunchen hemma var delikat o allt bara kändes så happy happy joy joy. Och ännu också är jag i nästan samma sinnestillstånd. En gnutta tröttare dock.

Igår på morgonen hade vi hjälpledarsamling och de va bra att få träffa alla sommaren hjälpisar o lite tala om lägrena. Fast före hjälpissamlingen träffa vi ju konfirmanderna på deras lektion, snart börjar ja känna igen alla 46 stycken :P. Sen spela vi fotboll 2h i solen o ida gjorde vi de också. Så fast ja annars på våren lider av tidsbrist vad gäller solande, så får man de på köpet när man motinerar :D. Ja börjar redan se solfräknar och en mörkare färg i ansiktet :). Jeij!

Men idag efter fotbollen va ja bara så trött o irriterad så hela dagens glädje var som bortblåst. Alla mina passioner att skriva var borta. Ja visste att irritationen berodde på mitt tighta program, men så brukar mina dagar bli - ja fyller dem tills alla 16 vakna timmar är i nyttig användning. Så ti slut blir ja bara trött. Men nu efter bibelstudiet och en lugn kväll hemma e ja mera inspirerad för en ny vecka och mera ivrig att skriva ner alltmöjligt. För övrigt tycker jag att de flesta borde skriva oftare blog. Ja vet att ni har tid att göra det, så klaga int på tidsbrist. Ca en månad kvar till inträdesprovet. Tills imorgon lovat soligt o varmt.

Snälla människor, när ni refererar över något ni själva är subjekt till, använd JAG istället för MAN. För det är NI som gör dessa saker, inte nån random person! Pretty please.

1 comment:

Anonymous said...

heh..;) Dedär sista brukar dom påpeka åt mig på Kyrkpressen när jag lämnar in nån artikel eller sånt..;)