13.4.07

Ögonen glittrar av glädje

Okej... Nu e blogger.com på finska :D. Ja tycker om folk som skämtar, o bloggar som får mina mungipor att dra på sig e skoj de också :). Igen humöret på topp, nobody can break me down känns de nog som. Om nån vill förklara mitt humör så får den gärna. Kanske de e våren me alla dess härligheter, men logiskt sett borde ja vara stressad o nervös. Kanske ja kan skylla på estrogen och progesteron... Men de e för enkelt o alltid skylla allt på stackars dem två. Som ni märker blev jag själv inte riktigt övertygad av min gårdagliga förklaring. Men de va happy things ändå. Nu ska ja fortsätta berätta om va som gör mig glad :D.

Staden gör mig ännu också glad. Arabiastranden har ja nu fallit för. Vatten, broar och en gnutta vår. Har ni annars märkt att blommorna har börjat blomma? Helt sant, blått över hela backen vid Aurorahotellet - fint :). Sen alla fina bilar i stan, öppenbilar, Mercedesar, vackra färgers bilar, bilar me fina rims (särskilt riktigt lågprofila), limousiner. Som Anni brukar säga: de e fint me mumsiga bilar, men ett mums innanför en mumsig bil-> supermums! :D Sen glädjer jag mig åt folk som klär sej vackert, därför e de så spännande o gå omkring på stan o bara iaktta folk, många klär sig så fint o har ett vackert sätt att uppträda :).

Shopping gladde mig även idag, hittade en underbar ljusröd blus :). Sen hade vi Baggis o de va god kristen gemenskap där. Nu har ja kanske kommit underfund med en sak att vara glad över - de e mina ögon. Förmågan att kunna titta på vackra saker, att uppleva den förnimmelsen av något som får ögonen att glittra av glädje :). Nu ska ja fortsätta med glädjen, hoppas ni har de bra vänner! :)

No comments: