8.8.07

Springase o resten

Inspirerad av Johis inlägg, motiverad av det ypperliga vädret och ivägsparkad av uttråkandet var jag ut och springa idag. Väldigt blåsigt, ytterst varmt och otroligt uppfriskande (jo, ja kunde ha duschat mig i mitt eget svett efteråt). Ja sprang i sporttop så att även magen o ryggen kunde få sin del av kvällssolen o de fick de minsann! Bevisligen e svettig motion ett ganska effektivt sätt att bli brun :P. Sen hade ja lippis på mig för att int få solsting eller få ont i ögonen av solen. De skojiga me de hela va att ja när ja kom hem va ALLDELES rödbrun i ansiktet. Ja vågade inte ta de på bild o mamma blev skrämd när hon såg mig, de såg ut som om hela mitt ansikte ordagrant kokade. De berodde inte på solen, inte på överansträngning utan ja helt enkelt e en person som jättelätt blir röd om ansiktet o nu va förhållandena bara ganska extrema (hetta, sol, brist på vätska). Ni sku ha blivit skrämda eller skrattat om ni sku ha sett mig :D.

Gårdagen på stadion va en bara-sol-dag. Från 11 till 17 låg vi o grillade oss i stans hetta. Ibland simma vi o vi gjorde ett tappert försök att spela beachvolley också. Resultatet på dagen va beundransvärt: snygg mörk solbränna :). Aaah! Därför gjorde ja ansträngingar på att vara i solen idag också, för att inte tappa färgen :D. Annars va ja idag o såg filmen Hairspray, den va helt okej, ja ska smälta den ett tag ännu. Nu mat, adjöss!

2 comments:

Annie said...

Jag förstår fortfarande inte hur du kunde se Hairspray när den inte kommer på bio här i Finland förrän i oktober...?

Hanna said...

Det var en förhandsvisning iom. BAck to School kampanj vid Finnkino :)