12.8.07

At the summercottage

Först: jag älskar vår sommarstuga. Jag älskar att vakna upp, öppna gardinen och se att solen glimmar i vattnet, jag älskar utsikten från det stora fönstret som öppnar hela Päijänne framför ögonen på mig, jag älskar att koka porokaffe, jag älskar att sitta ute tidigt på morgonen och njuta av frukosten och ha hela dagen framför sig, jag älskar att ta ett morgondopp, jag älskar att simma och bara vara i bikini hela dagen, jag älskar att se solen gå ner i sjön, jag älskar att bada bastu på stugan, jag älskar att sitta inne o spela eller sitta framför brasan efter skymningen, jag älskar den klara stjärnhimlen, jag älskar hela naturen på stugan.

Ja känner mig så avslappnad och nöjd efter en långhelg på stugan. Första dagen var vi bara tre tjejer, de va lugnt och vi fick känna oss helt fria. Vi fick dessutom en riktigt bra lång diskussion som ja såklart tycker om :). Pojkarna kom på fredagen och kusinerna också så de blev lite mera ståhej. Lördagen va den vackraste dagen på hela sommaren, 27 grader i luften och 23 i vattnet så vi trivdes både i solstolen och i vattnet. Vattnet kändes verkligen som sammet och ja njöt varje sekund ja fick vara i sjön. Solen gav mig en ännu bättre solbränna och de va bara så otroligt skönt att kunna vara i bikini från morgon till kväll. Sen fick vi dessutom vattenskida o de tyckte ja om, ja skratta bara av spänningen att få åka :D. På kvällen va ja mest me min kusin o ja va glad att få tala me henne igen sedan länge. Alltsomallt ett härligt veckoslut!

3 comments:

Anonymous said...

Ooh, va härligt det låter! Var det faktiskt 23 grader i vattnet? Hoppas det härliga vädret fortsätter!:)

Anonymous said...

åh, å va de e skönt å va naken... tack för veckoslutet!

Hanna said...

Sofie: jo, de va superskönt! Hoppas de fortsätter såhär!

Freja: Tack själv, de va verkligen ett (under) bart veckoslut! Ja skrattar ännu åt dina löv och ojoj va vi blev stekta o bruna :P.