15.8.07

My day

En skön dag alltsomallt. Började kl. 9 med medarbetarkaffe på församlingens kansli. Planering av hösten (jess, 3 helt lediga vsl före jul :P) och sen en fil som var för fancy för att gå o öppna. Får åka dit imoron igen, men no problem. Efter att ha varit på kansliet åkte ja ti stranden för att sola me Freja. En varm dag, mycket sol, mera babbel o en pytteliten sörvövning passade mig perfekt! Sånahär dagar finns till för att uppehålla solbrännan o med god tur (om möjligt) kanske fö en gnutta till färg. O alla som känner mig vet att ja gärna sitter många timmar o diskuterar :).

Efter beachbesöket skyndade ja hem, klädde mig i vackrare kläder o åkte ut på en utflykt me församlingen till Svartholmen, precis utanför Sandudd. Ja fick en chans att strapatsera omkring på Hietsun också en stund o där va nog så somrigt me alla solbadare, beachvolleyspelare o sommarmusiken o havet :). Fint! Båtresan ti holmen va vacker den också och holmen va fin en sånhär varm sommardag. Vi bjöds på jättegod mat och efter de fick man beundra olika delar av holmen o utsikten till Lövö o andra fina platser. Tyker verkligen om mitt Helsingfors, den bästa sommarstaden må ja säga! Kanske inte så tilltalande under mulna dagar, men då de e solit o varmt kan ja int tänka mig nåt somrigare än nåt ställe vid havet eller varför inte en promenad runt Tölöviken? Härlit!

Väl hemma va ja på springhumör så ja satt tossorna på mig o öronpropparna i öronen o rusade ut genom dörren. De kändes uppfriskande att få springa i en lite avsvalnad omgivning o solnedgången syntes vackert från min rutt. De gick så smärtfritt att springa o kändes näraintill skönt o befriande :D. Ja sprang 1h, men kunde gärna ha sprungit längre, kanske då på bättre underlag än asfalt. Efteråt tänjde ja länge o noga o gick in först när ja hade svalkat bort värsta svetten.

Mens sana in corpore sano.

6 comments:

Anonymous said...

Jag tänkte först att filen du tala om var såndär fil som man äter (du vet fil och joghurt!), så det blev lite komiskt att läsa!:D Stämningen från din holmfärd och joggingrunda smittar av sig från texten. Du är så bra att beskriva!:)

Anonymous said...

japp, du gillar att prata, o de e skönt att ha nån som tänker i samma banor :) ses

Anonymous said...

Jaha andra dom ligger på stranden när andra sitter i skolan o har hett!:P

Anonymous said...

javisst, livet är rättvist haha :D

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Hanna said...

Tack för kommentarerna, Freja blev visst riktigt ivrig :D. Såklart vi tar allt ut av sommaren!