9.12.06

19 gigatavua på DVD+R-skivor

Ikväll tar vi bort alla filer från datorn och sätter dem tillbaka efter att datorn har omformatterats. Ja vet precis va de handlar om... öö nää. Ja bara bränner alla mina filer (about 19GT) på en massa DVD+R (vi hade först köpt DVD-R, men de gick int på dem, I dont know why). Det positiva som kommer ut av detta är att Henriks dator blir snabbare och att jag får alla mina filer på en massa DVD:n så ja kan ta med dem vart som helst! Jee jee! Det jagär rädd att skall hända är att datorn inte fungerar efter omformattering eller ännu värre: att de filer vi har bränt på skivorna inte sedan skall finnas där. Sku ja göra som jag egentligen sku vilja sku ja flytta alla filer till en annan dator, se till att de verkligen finns där och dessutom bränna alla filer på dubbla upplagor av skivor, så man säääkert sen sku ha dem. Men annars e dehär helt kul, för nu får ja se vadför filer jag egentligen har och kan kolla igenom lite av mina bilder und so weiter. Vad har man väl annat att göra en lördagkväll?

7 comments:

benjamin said...

Hmm, om ni nu ändå tömmer hela hårdskivan sku ni kunna passa på att partitionera den så undviker ni dylika problem i fortsättningen

Hanna said...

Joo såklart... hömm va e de?

benjamin said...

nooh, int vänta ja mig direkt att du sku ha ett humm om va ja mena, men dina bröder borde minsann veta nånting, speciellt den som studerar på tkk..

JJ said...

Han vet speciellt ingenting..

7ommy said...

Tekniikan ihmelapset... xP

Sofie said...

Hanna, minns du cd:n me bilderna som du skulle ge mig;) De från slutet av sommaren framåt:P Fast om du har mycket att göra behöver du inte börja arbeta med det nu!:) Men nångång om du har massor med övertid!:D

Hanna said...

Sofie, ja har dem alla på en DVD+R så du kan få låna den. Ja ska bara kolla hur mykket secret information de finns på den skivan så ja int ger ut allt om mitt privatliv (ifall att jag sku ha ett dvs) :D.