16.5.06

Vad är nytt?

Vad är nytt? Jo, prepkursen är slut. Den var mycket bra. De va delvis som en repetition, men ja lärde mig nog mycket nytt. Ja fick mycket mer ut av den än förra året. Men nu så läser jag på egen hand på Gumtäkts bibba. Synd bara att den ska börja ha stängt nästa vecka. Argh! Men intensiv läsning i två veckor är det som gäller. Mamma o Pappa far ti Paris så då borde de vara lite lugnare. Bara ja hålls till min plan och jag lyckas återkalla allt ut minnet sen när det gäller så går det bra. Guds hjälp litar jag nog också på.

Jag fick ett jobb fastän ja inte egentligen ville ha. Men de va de bästa jobb ja sku ha kunna tänka mej! Ja ska sitta barnvakt åt fem flickor, alla under 7 år. Mamman är läkare o pappan har privatföretag. Mamman, Helena, kommer från Kokkola o kan svenska, men hemma talar de finska. Ja måste inte vara anträffbar närsomhelst, utan vi har bestämt en dag då ja kommer o då när ja e där bestämmer vi nästa gång. Vilket idealjobb! O barnen e nog så söta o ja ska lära dem svenska, eller försöka lära dem nå lite i alla fall. Sen ska ja gå me dem ti lekparken o me de två äldre nånstans o simma. Ja ser verkligen fram emot att börja jobba me dem! :D

Vädret har också ändrat. De e kallare nu, men igår regnade det o all storstadssmuts o damm kom bort från luften. Så nu doftar de sommar o träden o marken har blivit lämpligt gröna dessutom. Härlit! Ja börjar tänka på alla skolavslutningar i lågstadiet, vårkonserter och dimissionen förra året. Nostalgi. :) Njut av vädret och ha en trevlig skol(eller annan)avslutning!

No comments: