28.5.06

En dag kvar

Och så kommer den dagen då man endera känner sig otorrigt lättad för att det nu är mindre än 24h och sen är allt över. Eller sen känner man sig otroligt nervös för att det mera är under 24h lästid. Tänk om man ändå inte gjort SITT ALLT? Tänk om man blir i panik och inte lyckas svara? Tänk om man inte förstår? Eller tänk om allt går bra och sen börjar sommarlovet? Jag har lika delar av alla frågorna i mig just nu.

Igår kom mamma o pappa hem från Paris. De hade naturlitvis haft en toppenvecka och shopping/galaevenings/city var orden som gällde. kvällen före de kom hem ordnade vi ännu en get-togetherkväll för Wallis skull :P. Han hade nämligen lyckats ta sig hit ner till denna underbara huvudstad. Två filmer, lite bakverk (pojkarna hade bakat :D) och mycket babbel gällde. Enzymkinetik: hur två kroppar reagerar i varandras närhet... säkert många enzymer närvarande dessutom. Endorfiner, sympatiska nervsystemet. Blev och fundera hela halva natten... :)

Imorgon är jag fri! Tack Gud att jag har gjort just det jag har gjort hela våren. Tack för styrka och förstånd(?)! Imorgon kl. 14 är det officiellt sommar och då skall jag göra alltmöjligt som jag har drömt om att göra denna sommar! JIPPII!!!

Ack hur jag vet att citat från pslamböcker bara får en att skratta men ändå vill jag citera vår finlandsvenska psalmbok, psalm 110, vers 1:
Kom, Guds dyra gåva,
tröst och hjälp mig lova,
väck på nytt min tro.
Se min längtan tär mig,
fyll mig du och bär mig,
ge min ängslan ro.
Hör jag ber dig att du låter,
mig få liv och styrka åter.

Ty jag är HERREN, din Gud, som fattar din högra hand och som säger till dig: Frukta inte, jag hjälper dig. Jes.41:13

1 comment:

Anonymous said...

Lycka till i morgon!!
Har hört av Sofie hur mkt du har pluggat.