19.11.07

Olen hassu

Viimeksi kun kävin Turussa istuin yhtenä iltana kebab-pizzeria New Timessa. Silloin, kuten usein muulloinkin, sain hikan ruokailun jälkeen. Totesin vaatimattomasti että "olen hassu monella tapaa". Tämä ei viitannut vain hikkaani, vain käytökseeni ja olemukseeni muuten.

Tänään sain taas olla hieman (lue: erittäin) hassu. Henrik sanoo aina välillä että olen kömpelö. Ehkä tilanteen mukaan saatan olla sitä joskus ja tällä kertaa monet ympärilläni (ja muut joille kerroin myöhemmin) saivat siitä hyvät naurut. Koulusta lähtiessäni astuin täpötäyteen ratikkaan. Olin hivenen hermostunut, koska ratikka oli myöhässä ja minulla oli, kuten aina, kiire. Mahduin juuri ja juuri sisään ja lähelläni seisovat ulkomaalaiset miehet tervehtivät minua ystävällisesti. Matkaa taittui muutaman pysäkin ja yritin seisoessani oven edessä aina päästää ihmisiä ohitseni tai nousta ulos niin että he pääsisivät ulos. Tämä oli hiukan vaivalloista, joten hermostuin ehkä hieman enemmän. No, sitten eräällä pysäkillä, kun ratikkaan oli tullut vielä enemmän ihmisiä, huomasin miehen takanani joka halusi ulos, mutta edessänikin oli ihmisiä jotka taas halusivat sisään. Lopulta päädyin siihen tulokseen että minä menen ulos, joten yritin sitten siinä kääntyä kahden painavan laukkuni kanssa ja nousta ulos samalla kuin ratikan ovet rupesivat menemään kiinni. Siitä sitten seurasi että kompastuin ja kaaduin ovesta ulos kassit lentäen :D Tämä ei olisi ollut yhtä kiusallista jos itse olisin jäänyt pois sillä pysäkillä, mutta ei, ripeästi ylösnoustuani minun täytyi nousta takaisin ratikkaan, jossa nämä ulkomaalaiset miehet sitten yrittivät lohduttaa minua sanomalla että näin tapahtuu usein ja että minun ei pitäisi nolostua. Ihmekös että punastuin vielä enemmän :D. Kyllä jotkut vanhemmat herrasmiehet (näköjään sukupuuttoon kuoleva laji) kohteliaasti kysyivät että kuinka minun kävi. Eihän minuun ollenkaan sattunut, mutta häpesin sitä enemmän.

Tämä oli siis päivän hassutus. Kaiken kukkuraksi minulta hajosi vielä sukkahousut (minulla oli hame päälläni), mutta en enää viitsinyt vaivautua ostamaan uusia. Menin vain kuntosalille niinkuin minun pitikin ja lähdin sen jälkeen alfa-juhliin. Iso reikä sukkahousuissani muistutti sitten minua tapahtuneesta ja kerroin muille kömmellyksestäni :P.

No comments: