8.10.07

Måndagsangst och död jäst

Imorse hade jag första gången under hela hösten "oj-nej-det-är-måndag" känsla. De va tungt att stiga upp, särskilt tankarna före jag steg upp, allt som måste göras under denna vecka. Men snabbt gick det också över, fast stressad är jag ännu.


Veckoslutet var skoj såklart! Efter simningen på lördagen hann vi lite ställa i ordning och sen kom Oktoberfestgästerna. Vi blev ganska många till slut och till vår glädje kom många utklädda enligt det östtyska temat. Vi fick bl.a. besök av en tysk soldat och en muskulös, östtysk kvinnlig simmare :D. Vi börja med en film, sen va de matpaus, tyvärr hade jag dödat jästen så brödet va oätbart. Sånt händer, vilken tur att jag inte är en bagare :P. Till all lycka hade vi annat att bjuda på :). Till näst såg vi The green mile, superb film, kanske nån enstaka detalj som störde mig, men annars rörande och riktigt bra! Efteråt blev vi kvar där vi satt/låg och skrattade, funderade och hade skoj. "Fem små apor, hoppade i sängen, en föll ner och slog sitt lilla huvud..." På söndagen va de gudstjästoch sedan for Sofie hem. Ja blev på bibban o läsa och på kvällen hade vi bibelstudium.

Dagens stress beror på fredagens tent. Egentligen va ja lugn och kunde vara det ännu, men de hör till min natur att stressa så då gör ja det. Stressen kommer att vara ihållande. På onsdagen börjar Hullut Päivät och det ser jag med glädje framemot! Shopping, kära shopping. Iår ska Henrik arbeta där, ja vågade inte söka arbete pga. studierna. Om jag hinner ska ja uppdatera om galenskaperna under veckan. För övrigt drog Alfa2-kursen igång idag och nästan alla av våra nya hjälpledare var på plats när Halvar Sandell tala om Jesus igår och idag. Så sånt. Nu Facebook, adjöss!

No comments: