28.10.07

Min söndag

Inatt sov jag från 12 till 9, men ja sov ändå 10 timmar, aint it great? :) Dock visste jag inte att klockan var 9 när jag steg upp, men eftersom alla sov så lugnt gick ja ut för att springa. Ja sprang tills 10 (vilket jag trodde var kl. 11), kom hem, började förbereda frukosten och ännu heller va ingen vaken (trodde jag). Så när klockan blev 20 över 11 blev ja nervös, för ja sku vara i kyrkan om 20 minuter och ja hade varken ätit frukost eller duschat :S. Sen måste ja ännu behandla HDanmälan...

Så ja va stressad o undrade varför nu bara Henrik kommit ner, var va alla andra? Efter ett antal nervösa utrop att ja har brottom upplyste Henrik mig vänligt om att klockan först var 25 över 10. Så ja hade glömt att ställa om klockan o hade hur god tid på mig som helst. Skönt. Snart kom mamma o pappa hem från deras promenad o sen hann vi äta söndagsfrukost i all sköns ro. Va härlit me en timme extra på morgonen. Kaffet smakade dessutom extra gott imorse :)

Så, kl. 12 va de familjegudstjänst me en del ungdomar o mycke barn. Allan predikade om trons vapenrustning, riktigt frimodig predikan. Efter kyrkkaffet kom vi hem, ja städade äntligen mitt rum (skönt o ha de snyggt) o efter lunchen låg ja bara i soffan o titta på Grey's anatomi, superskönt! Sen bibelstudium o efter de har ja haft småstressigt me o hinna göra morgondagens uppgifter, men ja hann ju som tur. Men nu e klockan snart 12 enligt gamla tiden så ja börjar vara trött (eller må medges, har varit de sen kl. 6, de e så mörkt!). Imoron tandläkare, jaiks!

På tisdagen åker ja till Åbo o hälsa på Sofie, de ska bli super! Ha en bra vecka alla ni!

No comments: