20.10.07

Action!

Ofta på veckan ser man så framemot veckoslutet. Denhär gången va de nåt särskilt, ja visste nämligen att de sku va Actionkonferans i Fila. Nu efteråt e ja glad över veckoslutet (okej, de e ju int helt o hållet över ännu). Ja fick träffa vänner, ja fick höra på god undervisning och jag fick lovsjunga av hjärtans lust. Hillsong va alltså också på Action o de va mäktig lovsång, tack Herre för den! Sen fick vi lyssna på undervisning om hur vi, unga generation, skall stiga upp o predika ett hopp, ett liv till världen. Vi skall visa att kyrkan är verksam i världen. På fredakväll fortsatte vi hos Freja o de va en gemytlig kväll, tack för den! En bra konferens var det, men ändå längta ja till min lutherska kyrka :). Skönt me gudstjänst imoron.

Veckoslutet innebar en slags väckelse för mig också. Ja har en tid haft så brottom o varit så tagen av allt me studier så ja int har hunnit ta god tid med Herren. Nu va de så skönt att två kvällar få vara i Hans närvaro o prisa Honom o tänka på vad Han vill använda mig till. De behövs att bli väckt ibland, pånytt o pånytt. De behövs att märka att ens kristna liv inte är som man vill att det skall vara. Först sedan kan man rätta till det.

"Ni är världens ljus. Inte kan en stad döljas, som ligger på ett berg. " Matt 5:14

"Ty vad hjälper det en människa, om hon vinner hela världen men tar skada till sin själ? Eller vad kan en människa ge i utbyte mot sin själ? " Matt 16:26

"Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom." Rom 12:12

"Om ni vore av världen, skulle världen älska er som sina egna. Men ni är inte av världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er." Joh 15:19

"Jag är inte längre kvar i världen, men de är kvar i världen när jag går till dig. Helige Fader, bevara i ditt namn dem som du har gett mig, för att de skall vara ett, liksom vi är ett." Joh 17:11

"Fader, jag vill att där jag är, där skall också de som du har gett mig vara med mig, så att de får se min härlighet som du har gett mig, eftersom du har älskat mig innan världens grund var lagd." Joh 17:24 (läs gärna hela Joh kap 17)

"Då skall konungen säga till dem som står på hans högra sida: Kom, ni min Faders välsignade, och ta i besittning det rike som stått färdigt åt er från världens begynnelse. " Matt 25:34

Bl.a. denhär sången, Hosanna, sjöng vi med teamet från Hillsong. Mäktiga ord. Lyssna gärna.
"I see the king of glory
Coming down the clouds with fire
The whole earth shakes, the whole earth shakes
I see his love and mercy
Washing over all our sin
The people sing, the people sing

Hosanna, hosanna
Hosanna in the highest

I see a generation
Rising up to take the place
With selfless faith, with selfless faith
I see a near revival
Stirring as we pray and seek
We're on our knees, we're on our knees

Heal my heart and make it clean
Open up my eyes to the things unseen
Show me how to love like you have loved me
Break my heart for what is yours
Everything I am for your kingdom's cause
As I walk from earth into eternity"

1 comment:

Anonymous said...

Roligt att höra att Action var bra. Hade själv gärna varit med åtminstone på konserten i fredags, men nu blev det ju inte så.
Och ja, den där Hosanna-sången sjöng vi också i somras när det var ett Hillsongteam på Livets Ord. Den är bra! :)