3.4.06

Alfafest, händelser och galenskap

Alfakursen tog slut idag. Förtsa kursen som jag verkligen är ledsen över att den tar slut. Jag har haft så roligt och föredragen har varit så otroligt lärorika, samt diskussionerna. Människorna i vår församling är så adorable, både unga och gamla och alla har så roligt tillsammans. I Jesu namn.

Alfakursavslutningen var en minnesvärd och underbar fest. Vi hade olika musikuppträdanden och Jans grupp hade en psalm-frågesport, där Joe spelade psalmer med ett lite annorlunda arrangemang så att psalmerna alltid började som något klassiskt stycke. De var verkligen kul! :D Sen hade Henrik Lampikoski en bra frågesport om Bibeln, i vilket han inkluderade undervisning. Henrik Perret avslutade kvällen med en aftonadakt om Bibelns trovärdighet och om att välja den rätta vägen, Guds väg. Åh, jag måste konstatera att ja älskar vår församling. Vi är ytterst välsignade! :)

För övrigt har jag umgåtts mycket med våra grannar och det har varit skoj. De är så söta och roliga. Anni har flyttat till Drumsö och vi har nostalgiserat över våra stunder i hennes förra hem. Prepkursen har börjat och jag känner mååånga där, vilket är roligt, men jag har också redan lärt känna nya människor. Ja tycker om prepkursen.

Idag tolla jag hela eftermiddan omkring på stan med Ina och Cecilia som hade kommit för att hälsa på oss efter hjälpledarpoolen. Det var ytterst trevligt och de var med oss även igårkväll på bibelgruppen. :) De är skoj personer. Bra att diskutera med dessutom. Cecilia åkte hem till Vasa idag, men Ina blir kvar för Hullut Päivät på onsdag. Eventuellt också p.g.a. Anus tisdagstaffel. :P Skoj skall det bli i varje fall, bådadera alltså. Hullut blir väl galet som vanligt. Men galet är roligt och galet är mycket kläder och det är ännu roligare. :D

Förutom att vår församling har en god herde, Henrik Perret (dock tjänstledig), har även Kronoby kommun en god herde Robert Ojala. Dessa två präster har varsin egen webbadress vilka är värda att besöka. Kolla alltså www.henrik.perret.nu och http://www.abo.fi/~rojala/ .

1 comment:

Sofie said...

Hejjsan!! Nu har Johi hjälpt mig att skaffa ett eget blogg till mig:) Jag har inte förstås hunnit skriva så mycket nu, men gå gärna och besök mig:) Ha det så jättebra!!