19.4.06

TTT (totalt tråkigt textskrivande)

Prepkursen har fortsatt. Rikigt skoj. Fast lite nervöst då ja stressar all the time. 29.5 kl. 14.01 är min favorittidpunkt detta år :P. Gymmandet har vi inte hunnit med på över en vecka, börjar bli lite orolig snart hur det går med sommarskicket? :S Imorgon ska vi ut o äta me faster, på fredagen är de Baggis. Idag spela vi volleyboll, fotboll o dodgeball :P för så få hade dykt upp på volleybollen. Men desto roligare var det dock!

Angående blog är det många som har börjat skriva o de e kul! De hjälper en att samla tankar, att berätta dem för andra och eventuellt själv läsa dem senare. I Galenos står det att en läkare skall skriva ner sina tankar för att bättre känna igen sina värderingar och fördomar och kunna förbättra sina interaktioner och andra handlingssätt. Så nu vet ni/jag det.

Min handlingsplan med Galenos är den att jag nu redan ahr läst den några gånger (dock vet jag att det inte är någon väg till medicinska om man inte förstår det man läser). Nu räknar jag mest fysik o kemi o sitter såklart på föreläsningar. Sen då det är två veckor läslov ska ja läsa Galenos aktivare. Nervös stress. Ojoj.

Läste nyss Kyrkpressen (6.4 utkommen) och det var bedrövande. Karl af Hällström, John Vikströms insändare och sen nån liten notis om samreligion eller nåt ditåt. Lutherska kyrkan är nog lite vrickad, dock finns det små levande plantor kvar här och där. Sen fick ja hempostat Kummin (3/2006) och där fanns jag med i en minutintervju och Benjamin upptog ett helt uppslag med sin Nepalresa. Läsvärt.

Man producerar alltid mest text då man har tråkigt. Slutsats efter detta inlägg-jag tycks ha tråkigt. Skall räkna lite kemi innan jag går o lägger mig. Sängdags måste ske tidigt för jag skall överraska min goda väninna imoron på tågstationen kl. 6:38 :P Hihh!

Rubriken kan alternativt tolkas som Totaalinen TäysTuho (skoj enligt två bröder)

2 comments:

Anonymous said...

Hej Hanna! Kul att du fått tidningen, då behöver ja inte grubbla mera på den saken! =)

/Camilla

Anonymous said...

Den lutherska kyrkan är faktiskt ganska vrickad sett ur många aspekter. Men vi får ju ändå tacka Gud för att den inte är riktigt så sekulariserad som i vårt västra grannland... Du vet vad jag talar om ;)