23.4.06

Församlingsbo

Jag är så glad över att få bo på ett område där inte bara grannarna och resten av omgivningen är super, utan också församlingen som jag hör till i.o.m. att jag bor just här är helt toppen! Vi har en kristen brodersgemenskap bland både gamla och unga (oftare upplevs den bland unga) som är underbar. Jag kan vara så glad över att få ha en sådan gemenskap som håller mig stadigt fast vid min tro och som påminner mig och hjälper mig med bön och bibelläsning.

Ibland (idag är en sådan dag) när jag tvivlar om jag är en sann kristen och jag oroar mig över min tro tänker jag hur det är för de troende som inte har något stöd att ta sig till och som måste klara sej ensam (dock med Guds hjälp). Det måste vara tufft. Så ja kan iaf vara glad över det stöd jag får från församlingen. Igår hade vi så bra bibel&bön. Vi tala om att man skall påminna sig om att man är älskad av Gud. Man skall i bön överge sig helt åt Gud, t.ex. säga "jag är din". Detta kan man komma ihåg när man är verkligen nere, men man skall minnas det annars också. Det andra vi talade om var att gå ut från församlingarna. Inte bara ha "omakivaa" utan missionera, få andra med, sprida budskapet! Så de va bra.

På lördagen hade vi filmkväll o de va lika kul som alltid! Kiia va första gången med o Carla o Nina kom också, annars va de bara pojkfolk. Vi kolla King Kong, dels för dess överdrivna scener och för att de e en ganska ny film. Den bidrog till mycket skratt o snarvel under filmen, men den e nog bra. Sen kolla vi Poc(/t)ahontas o den va bra me sin disneymusik. :) Vi hade också en kort aftonandakt och kvällen slutade kring 1.

Jag fick lite till motivation till mitt inträdesläsande då ja på torsdagen tala me en tjej som förra året varit på prepkursen o då hon berättade hurdant de e att studera på medi. Ida har ja suttit i skolan och efter det ännu på bibban i tre timmar o ja fick mycke gjort så de känns bra. Men kemin e nog de ja måst arbeta mest med. Galenosläsning ska ja också satsa lite tid på. Ni får alla gärna be för inträdesförhöret och att jag skall komma in om Gud så vill.

1 comment:

Sofie said...

Tack för din överraskning! Den va en såå väldigt fin överraskning! Blev rörd. Och glaad! Synd att vi int hann träffas när vi for hem, men bra att vi fick träffas en liten stund iaf! Det var jätteroligt att du kom och hälsa på. Ville bara berätta att det betydde mycket för mig! Kram. Guds välsignelse!