31.1.06

Glädje

Jag är så glad :). Allt är så bra i mitt liv, klart att mitt liv inte är perfekt, men jag är så glad ändå. Men samtidit finns de alltid en tanke, att vilkensomhelst stund kan allt detta vara borta. På ett ögonblick kan nåt hända o "puff" är inget som de var en sekund före. Därför ska man leva i stunden. Vara glad o tacka Gud för allt det underbara man har fått. De saker jag e mest glad för i mitt liv är min familj, mina många ljuvliga vänner, min tro, min församling, hurdan Gud har skapat mig, precis allting. Soluppgången igår va fin, den lilla pojken som spelade hockey ida va så söt, allting omkring mig bara finns till för att jag ska kunna tacka Gud för att Han är så god att han har skapat allting. Tack Gud!

En kristen skall vara glad. Man ska int glömma de allvarliga sakerna i livet o de hemska sakerna som finns i världen, men ja tror att man ska visa sin tacksamhet genom att va glad. "Vi är bedrövade men alltid glada, vi är fattiga men gör många rika, vi är utblottade på allt men äger allt. "2Kor.6:10

Mamma sa ida att de e sunt att va förtjust. De e bra tycker ja. Men sen ska man int blanda mellan förtjusning och kärlek. Att älska är ett beslut enligt vilket man skall handla, medan förtjusning är en momentär känsla som kan vara rolig, lärorik och uppmuntrande, men som man inte skall ge sig in på för seriöst utan att tänka.

Carpe diem!

No comments: