17.1.06

Galenos och glädjestunder

Den absolut skönaste stunden på dagen är då jag har slutat mitt läspass. Jag sätter på mig ytterkläderna och sätter hörlurarna i öronen. Musiken på...och sen e de bara att njuta av resten av dagen!

Ja sitter som en halvdöd uggla i läsesalen o koncentrerar mig o koncentrerar mig och läser och läser. När ja äntligen har kommit igenom dagens avsnitt e mina ögon helt glasaktiga, stirrande o min mun har torkat ut. Mina ben har domnato hela kroppen känns helt styv. Men det magiska moment, när jag sätter musiken på (kristen musik) återställs mina ögon, min mun börjar le, mina ben börjar springa och hela kroppen dansar inombords!

Jag blir så otroligt glad av att ha allt de jobbiga bakom mig o av att få fara hem o ta de mesta ut av den del av dagen som finns kvar. Dessutom har ja på kvällen något att göra, idag va de hockey, imorgon volleyboll. Ja vet att ja får träffa mina vänner o ha roligt med dem. :D

Varje morgon när jag vaknar vill inte stiga upp för ja vet att ja måst gå till bibban o läsa o ja e helt skräckslagen inför det. Men varje gång ja lämnar bibban känner jag den största glädjen o vill göra de om igen. Men ja vill såklart slappna av mig på kvällen också. Tänk vilka vågor av olika känslor koncenrerat läsande kan få till stånd :)

Operam do legendo

No comments: