7.1.06

Trettondagen

Två dikter som jag rimmade ihop såhär vid trettondagen vill jag gärna presentera för er.
Tretton dagar efter jul,
men jag har ännu kul.

Julstämningen, den är kvar
högtiden så härlig var.
Jag är tacksam för allt jag fått
gemenskap, gåvor och allting gott.
Gott Nytt År jag önskar eder
hoppas Gud er i sin sanning leder.

Vill ni följa stjärnan,
här er chans.
Hitta fram till Jesus
och bli Hans.

Denna trettondag firade vi gudstjänst i den splitternya Viks kyrka. Den är otorligt fin och lyxig. Nästan hela kyrkan är gjord i trä och från både gudstjänstsalen och kafferummet har man en fin utsikt över ett vackert fält. Fönstret täcker hela väggen i båda rummen o de ger en ganska naturnära känsla. Denna dag fick vi också för första gången höra vår nya kyrkoherde (eller tf kyrkoherde) predika. Allan Franzén heter han o han har förut arbetat i Sideby församling. Han predikan var till min stora sorg långtråkig, intetsägande och helt poänglös. Jag fick inget ut av den och de e fristsamt att höra på såna predikningar. Ack och ve.

Men nu till slut en sång av Selah, All my praise:
I will follow You through green pastures
And sing hallelujah to Your Name
I will follow You through dark disaster
And sing hallelujah through the pain

And even in the shadow of death
I will praise You
And even in the valley I will say

Holy, My God
You are worthy of all my praise
Holy, My God
You are worthy of all my praise

You are seated on your throne in heaven
And You see all of us down here
And You have promised You will not abandon
So I shall not fear

And even in the shadow of death
I will praise You
And even in the valley I will say

Holy, My God
You are worthy of all my praise
Holy, My God
You are worthy of all my praise

You made every star
And You taught it how to shine
You knew my name before there was time
And all this was just part of Your glorious design
Hallelujah, Hallelujah

Holy, My God
You are worthy of all my praise
Holy, My God
You are worthy of all my praise

No comments: