8.3.14

Konceptet ledig lördag feat. Good Life Coffee

Vakna kl 10.30, morgonandakt, lång frukost med en tjock Hesari och lugn bakgrundsmusik. Såhär vill jag att varje lördag börjar. Lite före kl 12 börjar solen skina in i vardagsrummet och jag inser att det snart är eftermiddag. Hänger upp tvätten och förnimmer ett kaffesug. Denhär veckan har ja stressat och druckit för mycket kaffe, min mage tål tyvärr inte mera den kombinationen.

Trots min känsliga mage vill jag ändå fira denna lördagseftermiddag med en god kopp kaffe. Byter bort pyjamasen, sitter en stund framför bokhyllan och bestämmer mig för att ta med Peter Halldorfs Drick djupt av Anden. På Tredje Linjen 17, några hundra meter från mig finns mitt favoritcafe: Good Life Coffee. De gör den godaste cappuccinon och också magvänliga aeropress. Bönorna är främst rostade i Berlin och hela lilla cafeet andas Berlin-stämning.

Jag får gå i vårigt, totalt vinterögonbländande solsken upp för backen. Denhär lördagen är cafeet igen fullt, jag får en lugn hörnplats med min latte och croissant och boken. Människorna byts ut och många stamkunder kommer in för att konversera med baristorna. Otroligt mysigt. Slutligen får jag inte mycket läst i boken och kaffet är uppdrucket. Min lediga lördag fortsätter med lunch och en lång cykellänk i den gassande solskenet. Äntligen är det vår och cykelsäsong!
Good Life Coffee, Kolmas Linja 17

No comments: