11.3.14

Morgonstund har guld i mund

Jag är definitivt en morgonmänniska. Jag älskar morgnar, speciellt tidiga, soliga vår- och sommarmorgnar. Denhär veckan har jag otroligt mycket program och jag har blivit tvungen att planera noggrant dagens timmar för att hinna med mat, sömn, motion, vänner, studier, jobb och möten. När tidtabellen är knapp måste jag ta min egen tid på morgonen istället för att sitta uppe sent på kvällen. Egentligen är den pigga morgonstunden verkligen mera guld värd än den trötta kvällskvisten.

För att förgylla dessa mina morgnar har jag satsat på frukosten: mycket frukost och god frukost samt läsning (först Bibeln, sedan Helsingin Sanomat) samtidigt . Här följer nu tre bilder från olika frukosttillfällen. Jag vill tipsa er alla: ta tid på morgonen och gör frukosten speciell - det ger krafter för hela dagen och veckan!
Good Life Coffees second breakfast på lördag

Måndagsfrukost med Becca och Henrik på Kahvila Sävy, Aleksis Kivigatan 12

Tisdagmorgonens second breakfast på Järnvägstorget i närtåget

No comments: